נשיכת לשון: פרשת עקב \\ הרב נהוראי אלביליה

הרב נהוראי משה אלביליה No Comments on נשיכת לשון: פרשת עקב \\ הרב נהוראי אלביליה

מה הכוח הבלתי מעורער של דעת תורה? ואיזה עצות נתן ר' אברהם גניחובסקי זצ"ל?

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רוחל'ה ושמעון נישאו לפני שנים מספר וגרו באחת מערי הפריפריה בארץ..

ברוך השם זיכה אותם הקדוש ברוך הוא במספר ילדים מתוקים אשר הם רוו מהם רוב נחת יהודית אמיתית..

שמעון למד בכולל מצוין ועשה חיל בלימודיו..

.אך רוחל'ה הרגישה שמשהו נתקע…

כל מה שהיא מנסה פשוט לא הולך, היא כל כך רצתה וכל כך השקיעה ששמעון יעזוב את הכל וישקיע אך ורק בלימודי הרבנות שהוא כל כך רצה..

אך דומה שדברים אך ורק הולכים ונתקעים, כל עבודה שהיא מתחילה אחרי תקופה קצרה לא מסתדרת ומיד עוזבת..

בסוף היום החליטה רוחל'ה שלא עוד..

שמעון לקח את הכסא והתיישב ליד רעייתו..

"מה קרה אשתי"? הכל בסדר?

אני צריכה לדבר איתך…

את הפרפרים שעפו לשמעון בתוככי הלב אפילו השכנים מהקומה העליונה יכלו לשמוע..

"אני חושבת לעבור עיר", "כמו שאתה יודע הלימוד שלך חשוב לי מאוד", ואני לא רוצה שבגלל שאני לא מצליחה למצוא עבודה הלימוד שלך יפגע ותהיה עסוק בטרדות הפרנסה..

שמעון שלנו אפילו לא התווכח, למחרת הוא ביקש לדבר עם ראש הכולל את אשר על ליבו..

ראש הכולל הקשיב ברצינות רבה למקרה והכריע במילים הבאות:

"כמה שאני אוהב אותך בני ואני יודע שזה מאוד קשה לך, אני מעדיף שתשאר, ובעזרת השם בזכות ההקרבה הזו, מלך מלכי המלכים יפתח לכם את כל השערים הטובים שרק תרצו".

ובאמת כמו מלאך שמילותיו עולות למעלה ועושות רעש לפני כסא הכבוד, יום למחרת המצב כבר התהפך לגמרי…

ואיך זה קרה? מה הכוח של דעת תורה? לנשוך את הלשון ואת הרצונות הפנימיים?

הבה ונראה יחד:

"כל המצוה אשר אנוכי מצוך היום תשמרון לעשות וכו', וזכרת את כל הדרך אשר הוליכך ה' אלוקיך זה ארבעים שנה במדבר וכו' (דברים ח, א-ב)

שואל הגאון הקדוש ר' שמואל סירירו זצוק"ל מחכמי מרוקו בדרשותיו (חכמי וגאוני מרוקו לר' שמעון וענונו עמוד 1261) וכי קיבלנו בתורה מצווה אחת? מדוע נאמר "כל המצווה" ולא "כל המצוות"?

וכך כתב הרב וז"ל:

"עוד כיון להודיע, שאין להסתפק בקצת מצוות התורה, ולומר די לי בזה, כי מלאכתי אימתי נעשית, כי כל המצוות הם צריכים להשגת השלימות, כי לכן היו רמ"ח כמספר האיברים, ולכן כולם כמו מצווה אחת, ולפי שהמניעים הגדולים לעסק התורה, הם סיפוק המזון והצרכים לצורך חיות האדם, לזה אמר למען תחיון ותפרו ותרבו, וכן תבואו לירש בארץ, כאיש היורש מאבותיו בלי פחד, ואם תאמר אם אנו מתעסקים בתורה תמיד מה נאכל, לזה אמר וזכרת את כל הדרך וכו', ירצה בכוונת מכוין הוליכך השם על הדרך אשר הלכת, כי אפשר היה לו להוליכך קרוב ליישוב, מקום זרע וגפן ותאנה ורימון, ולא רצה לעשות כן, כי אם להוליכך במדבר, מקום אשר אין זרע לענותך בדרך לא עבר בה איש, כדי לעשותך בעל ניסיון, לשתראה בעיניך, כי אפילו במקומות אשר אין שם דבר, יש סיפק בידו יתברך להספיק לך מזונות. כפי רצונך בהיותך עושה התורה והמצווה, בזה תבוא לדעת מה שבליבך מהמדע היום הזה וכו'.

אפילו שאתה נמצא במקום אשר אין שם זרע גפן ותאנה ורימון, ואתה מרגיש שהכל סוגר עליך, קשה לך הטענות רק הולכות וגוברות והספקות הולכות ומתערמות, הקב"ה מביא לך את כל זה בשביל שתדע שתמיד הוא דואג לך, "יש לו תמיד סיפוק בידך לתת לך מזונות", אפילו שאתה עכשיו נושך את הלשון, "וזכרת את כל הדרך", תלך תמיד ותשאל דעת תורה, גדולי ישראל שעברו את ניסיונות החיים והרגישו את יד ה', החיים שלך יראו הרבה יותר יפים ורגועים…

תנסו את זה, מניסיון לא תתחרטו..

בואו ותשמעו מה קרה לאדם שויתר ו"נשך" את הלשון (משכני אחריך לגאון הגדול הרב אלבז שליט"א, עמוד רצא'):

"סיפר הגאון הרב גניחובסקי, פעם אחת הגיע אליו אדם שסבל קשות מחמיו, אשר ירד לחייו ממש, הוא הזיק לו במסחרו, ואם לא די בכך, גם דיבר עם אשתו בגנותו, הרס את שלום ביתו, עד שהדרדרו הדברים והגיעו לידי גט ופירוק המשפחה.

גם אחרי נתינת הגט המשיכו הרדיפות על לא עוול בכפו, מדי פעם היו מוצאים דבר נוסף לחייבו ולרדת לחייו, אם לא די בצרות הללו הוא חלה במחלה חשוכת מרפא.

הלך אותו יהודי הלוך ובכוה, מבלי להבין מה רוצה הקב"ה ממנו? הוא מתפלל שלוש תפילות ביום, לומד תורה, מקפיד לשמור הלכות ככל יכולתו, מה עוד עליו לעשות ולתקן?!

הגיע אל הרב גניחובסקי, ושפך לפניו את מר ליבו. אמר לו הרב: "יש לי שתי תרופות בדוקות ומנוסות למצבך, שאם תעשה אותן יתהפך כל מצבך לטובה – 

"האחת – תקבל על עצמך לראות בכל ביזיון שיבזו אותך, ובכל רדיפה שירדפו אותך כדבר שהגיע אליך מאת הקב"ה ולא מדי אותה משפחה קשה.

"והשניה – תתפלל על חמיך, אשר רודף אותך שה' יצליח את דרכו ויעזור לו ותתפלל על גרושתך שיהיה לה רק טוב בחיים".

היהודי פקח זוג עיניים – איך אפשר לעמוד בדבר כזה?

אמר לו: "זוהי העברה על המידות, מי שמעביר על מידותיו – מעבירין לו על כל פשעיו וכו', במו עיניך תראה שהתרופות הללו יועילו לשנות את הכל".

ובאמת בסופו של דבר קרו איתו ניסים גלויים שגילו לו תרופה ניסיונית חדשה למחלה חשוכת המרפא ממנה סבל, הוא קיבל את התרופה והמחלה נעלמה כלא הייתה..

שבת שלום ומבורך לכל בית ישראל היקרים והאהובים!!!


המאמר מוקדש לרפואתו השלמה של מורנו ורבנו 

האדמו"ר ר' יאשיהו יוסף פינטו שליט"א

לרפואה שלמה בקרוב בתוך שאר חולי ישראל 

אמן ואמן!!!



0 תגובות